Lumea prin ochii celorlalti


E interesant de remarcat cat de infime pot parea propriile probleme atunci cand sunt puse fata in fata cu problemele altora. E interesat de constatat cat de nesemnificativ poate aparea stresul unora in ochii altora

M-am trezit filozofand pe aceasta tema privind fotografiile publicate pe siteul oficial al fundatiei aday.org, la originea initiativei „Capture daily life on May 15th 2012” .

Mai mult decat orice descriere textuala, imaginile sintetizeaza totul intr-un sir de senzatii, impresii si interpretari.

Cineva imi spunea odata ca s-a lasat de fotografie atunci cand a remarcat ca odata „inghetate”, transpuse pe o pelicula foto sau numerizate, imaginile isi pierd o buna parte din intensitatea reala. Pe moment i-am dat dreptate, incet, incet insa am inteles ca miracolul unei fotografii reusite este dat de capacitatea de a crea senzatii in fata unor ‘detalii’ ce  trec complet neobservate privite in mediul lor natural. Am realizat ca maiestria unui fotograf nu se situeaza in capacitatea lui de a reda realul cat mai aroape de propria-i perceptie, maiestria unui fotograf consta mai degraba in arta de a reda invizibilul vizibil. Probabil de aceea realitatea „inghetata” a celorlati fascineaza.

Privind realitatile transpuse in cele 100 de fotografii publicate imi spun ca uneori imaginatia ne joaca feste frumos impodobite. Si ca alteori ne-am multumi poate cu doar simple urme de feste, din pacate  lipsa la apel’.

Privind realitatile transpuse in cele 100 de fotografii publicate, imi spun ca uneori o simpla privire aruncata catre realitatea celorlati ar fi poate de ajuns pentru a revaloriza propria realitate sau, din contra, pentru a o ignora complet.

Intr-o oarecare legatura cu subiectul – am citit undeva pe un blog cateva randuri relative la „diferitele tipuri de romani” definiti prin prisma catorva categorii prestabilite ” romanul-neamt, romanul-italian, romanul- spaniol”. Prima mea remarca la articol a fost aceea ca reda defapt o generalizare a unor proprii categorisiri, in definitiv un simplu punct de vedere dificil generalizabil. Ca realitatea romanilor care traiesc in tarile citate este una complet diferita.

In spiritul initiativei”A day” lansez pe aceasta cale o invitatie celor interesati a participa la proiectul „Lumea prin ochii celorlalti”:postati AICI  un instantaneu reprezentativ al locurilor in care traiti, cu un mic comentariu relativ la ceea ce defineste cel mai bine – in viziunea voastra – esenta comunitatii respective. 

Nu este vorba de un concurs este doar un alt mod de a partaja diferentele si a redescoperi asftel altfel lumea in care traim.  O sinteza a experientelor partajate va fi publicata intr-un articol dedicat, pe siteul perspectivenoi.