In nici un caz simplu


Lumea este in general complicata. Pentru ca altfel nu ne-am mai gasi rostul. Ne-am hotarat de ceva vreme ca mult prea simplul nu este de nasul nostru,  simplicitatea ne-ar ucide creativitatea. Daca „unu” si cu „unu” ar face intotdeauna „doi” cu ce ne-am mai putea umple golurile conversationale?

Daca albul ar fi intotdeaua perceput ca alb si nu cu tenta spre gri foarte deschis sau spre aproape bej cum ne-am mai putea justifica specificul propriei sensibilitati ? Cum altfel ne-am mai putea vantura specificul unicitatii unui punct de vedere diferit de alte unicitati similare?

Ne-am molipsit de complexitatea impusa de ceilalti construindu-ne incet-incet o proprie logica complicata, ne-am adaptat replicile lungindu-le intr-un mod diplomat sau intr-un mod doar voit lung pana la pierderea oricarui sens si utilitate a ideii de plecare.

Suferim in tacere siruri de intrebari prin gura multor altora pana la noi, interpretate, reformulate, schingiuite, transformate. Tentam raspunsuri complet decalate de esenta initiala a intrebarii.

Vom ajunge oare vreodata sa ne convingem de non sensul complexitatii cu tot dinadinsul ? Sau vom continua sa consideram ca non sens doar raspunsurile catapultate complet „pe langa” ?

X si Y fac parte din aceasi echipa Biroul lui X este la doua usi de biroul lui Y, ceea ce ar putea fi perceput ca si avantaj, proximitatea netezeste calea comunicarii.  Dar asta ar fi mult prea simplu…

Ca sa ii transmita un mesaj lui YX prefera sa il sune pe Z – al carui birou este la cam 1000 KM distanta , dar asta este doar un amanunt nesemnificativ.

Z asculta si incearca sa inteleaga in felul lui  contextul , scopul si sensul mesajului. Pune apoi mana pe telefon si il suna pe Y pentru a-i transmite mesajul – initial nu poate fi vorba caci „initialul” pare sa fi suferit ceva transformari pe drum.

Y are ceva intrebari ca mesajul i se pare cam neclar. Z le noteaza si promite sa le elucideze cu X in cel mai scurt timp posibil.

Peste vreo 5 de bucle in bucla raspunsurile incep sa prinda ceva contur dar par inca ciuntite de neclaritatile ce inca subzista in bucle intermediare.

Peste vreo 5 zile X face cei 10 pasi necesari pentru a-i sugera lui Y necesitatea unei ameliorari a calitatii raspunsurilor date sugerandu-i in treacat si optimizarea vitezei de reactie.