La mintea cocosului


Mi-a trebuit ceva vreme sa inteleg esenta si modul de aplicare a expresiei «a fi facut din vorbe / a face din vorbe ».Mi-a trebuit ceva vreme (si ceva suturi in fund) ca sa pot intelege ca nu este vorba doar de o simpla metafora artistic construita ci de o adevarata tactica de atac utilizata cu succes de din cei in ce mai multi adepti.

Greu de imaginat ca, printr-un simplu « joc de cuvinte » deformarea formei initiale poate transforma in asemenea masura un acelasi continut, pana acolo in a putea vinde un adevarat esec ca un succes demn de urmat.

Metoda este extrem de simpla:

  • se alege o situatie de esec evident, resimtita dar nerecunoscuta public
  • i se indeparteaza abil participantii pozitiv implicati si in cunostiinta de cauza
  • i se identifica un nou sponsor cu nume si renume dar complet neimplicat in situatia initiala
  • i se inlocuieste vechiul nume cu un nou nume
  • in jurul noului nume, i se construieste o campanie de comunicare inteligent prezentata
  • se prezinta totul cu entuziasm ca – evident – urmarea naturala a vechiului nume
  • se arunca, in treacat, o remarca  privind finalizarea «in cele mai bune conditii
    a situatiei initiale » – ceea ce , in acest moment al succesiunii  evenimentelor, nu pare deloc fals
  • se lanseaza cu surle si trambite noul titlu  ca « proiectul anului »
  • se felicita participantii la construrea continutului ascuns in spatele vechiul titlu  pentru modul remarcabil in care totul s-a desfasurat si pentru enormul succes constatat
  • (optional) se poate eventual resimti, de un numar limitat de persoane,  un gust amar si ceva regrete privind „nivelul de credulitate al unora” si tupeul altora

Cam asta ar fi . La mintea cocosului !  Doar „aceasi  Marie dar cu alta palarie”

sursa imagine aici