Snururi


Pentru ca toata lumea are o opinie despre educatie si modul in care si-ar putea rejuca rolul al carui nume il poarta, am abordat si eu deunazi subiectul cu un coleg francez, la o cafea si un croissant in miez de buna dimineata. Mi-a relatat mandru despre ultima cerere adresata de copila lui de 9 ani, aceea de a se inscrie in consiliul municipal al copiilor.

Initial am crezut ca nu am auzit bine, mai apoi am fost lamurita cu detalii amanuntite si o cautare pe Internet pentru ceva mai multa informatie.

„Consiliul Municipal al copiilor este un ansamblu ce reuneste copii de 9 si 10 ani . Este compus in medie din 120 copii alesi de colegi. Alegerile au loc in fiecare an in scolile primare. Consiluil municipal al copiilor este un loc de discutii , de reflectii , propuneri si actiune pentru micii cetateni. Initiativa permite micilor alesi familiarizarea cu procesul democratic (votul, dezbaterile in contradictoriu , alegerile) si gestiunea autonoma a proiectelor.”

 Mai multe informatii aici.

Discutand mai departe pe acelasi subiect, m-am aratat interesata de modul de desfasurare a alegerilor „democratice” ale micilor candidati de catre camarazii lor de clasa. Mi s-a explicat ca fiecare candidat isi prezinta un program (sic!) construit dinainte pe baza caruia se angajeaza sa „militeze” in continuare. Un exemplu de program ar putea arata astfel :

” Mai multe cosuri de gunoaie unde sa imi arunc hartia de la inghetata”

„Toalete publice mai curate”

„Mai multe parcuri si leagane”

Am aprobat conceptul „uimita” de imaginatia debordanta a „celor mari” pentru a transmite mai departe celor mici lectiile de democratie utile si utilizate mai apoi. Am zambit aducandu-mi aminte de „responsabilizarile” epocii de aur la care unii dintre noi am fost odata supusi (si formatati), concepte demult uitate si aruncate la gunoi, de snururile recompensatoare (rosu pentru comandantii de grupa , galben pentru comandantii de detasament si albastru pentru comandantii de unitate) de exercitiul de vot bazat pe diverse criterii , unele impuse , altele alese, de joaca „de-a popularitatea” …

Am zambit recunoscand, inca odata, imensul adevar ascuns in inteleptul „Nimic nu e nou sub soare, nimic nu se pierde, totul se transforma”…

Sursa poza : aici