Generatia low-cost


Se practica „low cost-ul” din ce in ce mai des si in domenii din ce in ce mai vaste si originale. Pentru ca piata impune preturi mai mici, pentru ca globalizarea impune competitivitate, deoarece concurenta este din ce in ce mai acerba, pentru ca uneori suntem dispusi sa renuntam la o parte din calitate pentru a beneficia de o parte suplimentara de volum, pentru ca s-a exagerat uneori in anumite domenii , pentru ca se (mai) poate…Evantaiul disponibil in domeniul „low cost” este bogat.

De la produsele „low cost”

• Vehicule low cost – plateforme de productie mutualizate, mana de lucru mai ieftina , gama de optiuni de baza limitata

• Alimente low cost – de la produse discount si destocajul alimentar, pana la meniul anticriza propus de restaurante

 la serviciile low cost

• Zboruri low cost – taxe de aeroport reduse (utilizarea aeroporturilor descentrate si cu servicii focalizate client extrem de reduse), optimizarea nivelului de ocupare a zborurilor, rearhitecturarea interioara a aeronavelor pentru marirea numarului de locuri, reducerea la minimum a serviciilor de baza „incluse” , taxarea suplimentara a toturor celorlalte

Taxiuri low cost – utilizarea de vehicule mai ieftine si mai putin consumatoare, intesate de spoturi publicitare pe exterior si interior

• Vacante low cost – sistem de rezervari in ultimul moment , zboruri in timing decalat, hors-sezon, destinatii ocolite de publicul larg

 Cabinete estetice, coafuri low cost – perimetru de servicii redus , produse mai simplu si mai rapid de utilizat (mai ieftine ?) , timp dedicat per client redus la minimum necesar

• Comunicare low cost – servicii automatizate de difuzare a comunicatelor de presa pe baza de abonament

 Supermarket-uri low cost – perimetru restrans de produse, self scanning pentru plata, sistem de optimizare a cozilor la plata

 Consultanta low cost – perimetru restrans de servici, limitate la cele „generice” aplicabile la un volum important de clienti , nespecifice , permitand aplicarea de metode standard, deja aplicate cu succes de nenumarate ori, la alti clienti

 … si inteligenta low cost

• outsourcing , delocalizarea catre piete cu un cost al muncii redus si fara constrangeri impuse de regulamentele locale sau sindicate , totul este posibil…

si pana si la …prostitutia low cost

• Bordeluri low cost – costuri de inchiriere scazute (localizare descentrata, in apropierea aeroporturilor .. low cost ), utilizarea unei „mani de lucru” ieftine si cu „trafic” optimizat pentru generare de volum, conceptia unor formule specifice bazate pe mixarea de „prestatii ” : „pentru xx Euros manacare sex si bautara nelimitate”.
• Prestatii low cost : „escort girls” cu deplasari optimizate : „volum minim” de clienti originari din acelasi oras necesar , „durata minima de deplasare”.

Imaginatia umana nu are limite, cand starea de necesitate si forta majora ne impinge de la spate, ne transformama, fara sa realizam, din neobositii rutinieri de zi cu zi, in demoni creatori …