Stocul fals si intercanalitatea


Cu cat ni se pun mai multe obstacole in cale cu atat gustul victoriei va fi mai dulce. Cand va veni vremea lui.

Vrem o cutie. Cu tot dinandinsul. Pentru ca mai avem 2 si s-ar potrivi cu restul. Ar fi trebuit sa ne gandim inainte , sa fi luat direct 3 de la inceput, dar cum se spune, clientul este rege, dreptul lui de a isi schimba parerea, starea de spirit si alegerea.  Ideea de baza este ca tinem cu tot dinadinsul ca cea de-a 3 cutie sa « aterizeze » in cosul nostru cotidian, din raft direct in sufragerie. Suntem relativ comozi si,  incepand de ieri,  prevazatori – ieri am ajuns in fata raftului din magazinul din vest  … prea tarziu, cutia nu mai exista.  Azi ne luam masuri de siguranta, inainte de a galopa cei 30 km pana la raftul din sud, aruncam o privire analitica pe siteul pus la dispozitie – buna treaba, clientul interesat poate consulta, din sufragerie, starea stocului din magazin fara efort. Consultam deci cu speranta si bucurie cand descoperim cele 70 bucati disponibile. Galop si 30 km mai tarziu , stupoare , raftul din sud ne intampina cu tot felul de alte cutii dar nu a noastra.  Increduli, cautam o explicatie si o borna intranet, s-or fi vandut in 2 ore cele 70 de bucati ? Stocul pe intranet este acelasi : 70 de bucati, realitatea pe raft este insa alta … Cautam o inteligenta « umana » sa dezlege misterul. O gasim 10 minute mai la dreapta, dupa multe cautari . Consulta si ea si bucuroasa de stoc, ne trimite inapoi spre raft . Ii explicam ca daca ar fi asa de simplu n-am apela la ea. Dupa un telefon si 5 vorbe schimbate, revine cu EXPLICATIA : Este normal, este un stoc fals . Cum adica”fals”– adica o eroare ? Nu , n-am inteles nimic , ni se re-explica – exista stocuri si stocuri , unele sunt adevarate , altele nu, pana una alta nu putem lua cutia caci… nu mai exista . Sa revenim. Pai cand ? Cand stocul va fi disponibil . Pai cum sa stim ca nu vom pica iarasi peste un stoc defect ?

Intre timp, datorita noua, stocul defect si-a revenit, pe net cei 1xx milioane de potentiali clienti benefeciaza de acum inainte de o informatie corecta. Ma rog, un fel de a spune …Caci 6 ore mai tarziu si (inca) un galop de 30 km in est – picam peste un alt stoc defect….

Concluzie :  cu o doza peste medie de incapatanare si 100 km mai batrani  TOT N-AM REUSIT sa ne punem cutia in raftul din sufragerie.  Am descoperit insa, in trecere, un nou concept de stoc si am participat (fara voia nostra) la ameliorarea conceptului de intercanalitate, intr-o mica , foarte mica masura …