Inteligenta colectiva – o posibilitate de revenire ?


Traim intr-un sistem complex . Greoi . Dificil de inteles . Dar , in acelasi timp , avem multe mijloace la dispozitie ca sa conturnam sistemul . Si ne place sa conturnam sistemul ! Avem o experienta bogata – cei nascuti inainte de ’89 …Acum ne vom putea cu adevarat amuza .Inova. Dispunem de legaturi . Cu ceilalti . In toata lumea .O retea neuronala virtuala . O inteligenta artificiala , versiunea 2.0.

Dispunem si de noi modele : Intreprinderea 2.O  ! Da , echipe virtuale , fara ingradire „ierarhica” , o organizatie „plata” unde ideile noi se propaga orizontal , si unde o idee creaza alta idee . Am citit de curand ca esecul din ultimul timp inregistrat de Nokia ar fi datorat unei structuri de decizie greoaie , cu multe nivele de decizie si validare , Nokia ar fi putut scoate pe piata idei novatoare inaintea lui Microsoft/Google/apple … din pacate au ramas prafuite pe undeva . Hai sa profitam de viitor !

Un exemplu ca se poate : „ADN” -ul initiativei de promovare a Romaniei se creaza in mod „open intelligence” . Rezultatul  in versiunea V1 ( folosesc ghilimele pentru ca este creatie colectiva – pentru mai multe detalii „Grupul de discutii „Promovarea Romaniei”   ) 

CINE?

  • Oricine promoveaza Romania ca membru in cadrul initiativei Promovarea Romaniei si care propune si sustine o strategie, un program sau un proiect.

De CE?

  • Recunoastere, Patriotism si Cresterea Reputatiei.

CE?

  • Misiunea: Crearea de strategii, programe si proiecte pentru promovarea Romaniei si deciderea acordarii sprijinului Initiativei Promovarea Romaniei. Generare de valoare potentiala : structurarea unui nucleu ” de tip Think Tank – laborator de idei , pe domenii de interes .
  • Cresterea prestigiului Romaniei pe plan international
    * promovarea limbii romane, a culturii si stiintei romanesti
    * promovarea locurilor, a traditiilor si istoriei Romaniei
    * facilitarea promovarii unor domenii prin care sa ne construim un brand de tara**

CUM?

  • Colectarea de proiecte independente si aditionarea lor in mod colaborativ in programele Initiativei, in concordanta cu strategiile acesteia, deciziile luandu-se prin conesens sau prin vot in extremis.
  • Construirea unui web site care sa promoveze misiunea, obiectivele si activitatile grupului
  • Editarea de articole menite sa promoveze imaginea Romaniei, in publicatii proprii sau ale partenerilor şi distribuirea publicaţiilor 
  • Promovarea misiunii, obiectivelor, activitatilor si proiectelor grupului prin new media, social media, etc pe plan intern si international 
  • Organizarea/ facilitarea organizarii/ promovarea de: spectacole, concerte, conferinţe, congrese, simpozioane, seminarii, expoziţii, concursuri, etc. in tara si strainatate 
  • Iniţierea de contacte, schimburi de experienta profesionala, networking pentru promovarea unor domenii ca: educatie, turism, sport, IT&C, viticultura, cercetare, etc 
  • Derularea de programe şi proiecte specifice .Proiecte/ actiuni specifice (déjà initiate de unii membrii ai grupului sau noi), la care sa se lucreze in grupuri de lucru (sau comisii de specialitate, cum sunt numite in mod formal in asociatiile profesionale) .
  • Mijloace propuse :Via web site dedicat (a se vedea tema „Constructia siteului”) .Twiter.Ziar on line.

PISTE DE REFLEXIE SI PROIECTE IDENTIFICATE 

Promovarea limbii romane, a traditiilor, culturii si stiintei romanesti in randul tinerei generatii:
* editarea unui volum cu basme romanesti
* editarea unei enciclopedii pentru copii
Este un proiect foarte ambitios care presupune multe resurse, inclusiv financiare, dar care este foarte frumos.
* Construirea site-ului Promovarea Romaniei (achizitionare domeniu, traducere informatii in mai multe limbi, actualizarea periodica a informatiilor, clarificari legate de dreptul de autor sau precizarea sursei de informatii/ dreptului de publicare a fotografiilor)
* Promovarea turismului
Aici sunt foarte multe de spus, incepand cu problema ridicata de Sonia:
Ca in Bucuresti nu exista, ca in alte orase ale lumii, birouri de informare pentru turistii straini de unde pot lua: o harta a orasului, pliante cu principalele obiective turistice, propuneri de excursii de 1 zi, etc.
Cuplat cu unul din domeniile care se doreste a fi promovat, viticultura, stiu ca a existat mai demult o initiativa de genul “Drumul Vinului”, dar nu am mai auzit de cel putin 5 ani de asa ceva.

Think Thank cateva teme :

  • Care ESTE si care AR TREBUI sa fie rolul Romaniei in strategia EUROPE 2020?
  • DE CE trebuie sa promovam Romania ?
  • Imaginea internationala a Romaniei
  • Branduri romanesti

 

O reflectie lansata in cadrul grupului de intiative pentru Promovarea Romaniei.