Tragerea in teapa


Niciodata nu m-am simtit atrasa de brandul Ceausescu . Poate pentru ca l-am trait cu adevarat.

Personal sunt mult mai tentata sa folosesc, ca mijloc de promovare , miturile Transilvaniei.   Poate pentru ca degajeaza romantism . Poate pentru ca nu le-am trait cu adevarat.Sau poate le-am trait mai tarziu , cladite pe temelii virtuale .
M-am obisnuit sa ma vand ca fiind un  vampir din Transilvania . Astfel starnesc interesul si dorinta de a continua povestea .

Dar de fiecare data ma simt vinovata ca trebuie sa ma folosesc de o nerealitate pentru a le arata strainilor unde si de cand exista Romania pe harta. Pana ieri , cand am aflat ca pe dealurile Brasovului a avut loc una dintre cele mai mari trageri in teapa prin care Vlad Tepes s-a facut cunoscut . De acum inainte ma voi simti mai putin mincinoasa …
Chiar daca  voi fi inca nevoita sa fac apel la simboluri negative pentru a imi descrie identitatea .
O mare personalitate remarca nu demult , ca  noi , ca popor , avem o tendinta morbida de a ne face cunoscuti printr-o simbolistica negativa . Mesterul Manole , Dracula , Ceausescu sunt doar cateva exemple.
Sa fie vorba de un instinct de supravietuire prin acceptarea raului si transformarea lui in arma de atac ?
Sa fie oare din cauza unei lipse de interes pentru simbolurile pozitive ? Sau din cauza lipsei de acces la simbolurile pozitive ?