Lenea ca stare depresiva


Am auzit de curand o noua teorie : depresia si pesimismul ar fi manifestari ale … lenei.
In primul moment am respins categoric ideea , insa cateva momente de reflexie mai tarziu, mi-am spus ca ar putea fi o afirmatie cel putin pe jumatate adevarata.
Interpretate ca fiind o alegere personala a individului de a reactiona cu o comportare de tip „efort minim” pentru a isi declina existenta , depresia si pesimismul pot fi percepute ca fiind o manifestare a lenei . Acea lene de a se lupta cu sinele interior , lenea de a alunga gandurile negre, de a se lansa intr-un proces de transformare a raului in mai putin rau , cu tendinte spre putin mai bine .
Analizand insa problema din alt unghi , in sensul invers al abordarii , nu toti lenesii sunt depresivi .
Am intalnit chiar multi lenesi fericiti , asezati tacuti in spatele armurii de aparare construite pentru a se izola de lumea exterioara , asteptand tacuti si neperturbati ca totul sa treaca .. in definitiv , timpul le rezolva pe toate !