Frica de schimbare


De ce ne este frica de schimbare  ?

Cel mai greu este poate identificarea situatiei de inconfort. Apoi, identificarea originii ei, relativizarea, actiunea.  Odata ajunsi in acest punct am putea deveni  incet, incet proactivi , un fel de atac impotriva situatiilor de inconfort. Lipsa unui stress „pozitiv” poate crea stress negativ .
Ca sa ajungem in acest punct de analiza ar trebui sa constientizam situatia in care ne gasim – inconfortabila si greu de destelenit si, eventual,  sa incepem sa ii cautam cauza reala.
Nu vi s-a intamplat niciodata sa petreceti ceva timp incercand sa explicati o situatie inconfortabila , ca pana la urma, sa ajungeti la o concluzie neasteptata : o diferenta enorma in ceea ce priveste scara de valori? Ce se poate face in acest caz ?

  1. S-ar putea incerca adaptarea la mediu – dar fiind vorba de o scara de valori  pe baza careia « eu »-ul fiecaruia s-a construit ar echivala cu o triserie, o ipocrizie
  2. S-ar putea poate incerca o modificare a mediului :  solutie realista daca am fi nemuritori sau daca n-am fi atat de singuri
  3. S-ar putea , eventual, cauta ceva nou , mai adaptat la propriile valori , de multe ori ar fi singura iesire… daca nu ar interveni frica 

In ceea ce priveste frica: odata ce am inteles ca este inevitabila si ca face parte din procesul de schimbare , putem trece mai usor peste ea, incercand sa o folosim  ca sursa de adrenalina si „catapultor” .

Am putea in final ajunge la o concluzie neasteptata :  in viata sunt foarte instructive experientele negative, o situatie de inconfort personal ne poate modifica mult mai repede si mai in profunzime „eul” dacat o situatie de confort .